Image result for mystery shoppingA Bucholcz Consulting a kutatás egyik kevésbé felkapott, ám megdöbbentően fontos területén szerzett tapasztalatait, tanulságait osztjuk meg röviden a következőkben önökkel. A nagy szavak ezúttal teljesen indokoltak. Egy vezető, budapesti bevásárlóközpontban immár második alkalommal végeztünk próbavásárlási projektet, mely során hullámonként több mint száz üzletet látogattunk le egy, a nemzetközi trendek alapján felépített, ámde saját magunk által finomított, a hazai viszonyokra, szokásokra szabott módszertan alapján.

Számos kérdés várt megválaszolásra, melyek mindegyike, önmagában is komoly fejtörést szokott okozni az üzemeltetőnek, tulajdonosnak, de tulajdonképpen magának a kereskedőnek is:

  • Megalapozottak-e a vásárlói panaszok?
  • Vannak-e kiugróan jól, vagy rosszul teljesítő üzletek?
  • Melyek azok az általános attribútumok, melyek meghatározzák az egész bevásárlóközpont megítélését, a róla kialakult képet?
  • Melyek azok a veszélyforrások, melyek a napi, operatív munkában is komoly gondot okozhatnak?

Mindemellett a menedzsment számára különösen fontos volt, hogy olyan, azonnal felhasználható érvrendszert kapjanak tőlünk, melynek egyfajta eszköz a számukra a bérlőkkel való tárgyalások, együttélés során:

  • Kereskedők viselkedésének, alapattitűdjeinek mérése
  • Adminisztratív paraméterek mérése (számlaadás, garanciális panaszok, árucsere

A harmadik, igen fontos terület pedig a fejlődési potenciál és egyéb business gap analízis volt, tehát olyan, taktikai információk gyűjtése, melyek rámutatnak azon területekre, melyek könnyen és gyorsan fejleszthetők, így instant javulás érhető el a működésben, amely egyaránt komoly motiváció a bérlő és a menedzsment, üzemeltetés számára.

A két hullámban, kampányszerűen végzett próbavásárlásnak köszönhetően pedig trendeket is mérni tudtunk, amely további komoly érvelési eszköz az üzemeltető számára. Így derült ki, hogy mely paraméterek javultak az első hullám után megtartott bérlői akadémia után és mely területeken van még sok-sok tennivaló? Így vált lehetővé, hogy a szubjektív kritikák helyett mért és kézzel fogható számokra hivatkozva valós segítséget tudjunk nyújtani a kereskedőknek. Mondanunk sem kell, hogy mindezek igen fontosak és hasznosak, amikor egy-egy bérlővel folynak a tárgyalások – ne feledjük, a kereskedő nem csak az üzlet területéért fizet, hanem számos olyan szolgáltatásért, melyet a felkészült üzemeltetőnek kell biztosítania számára.

Ügyfelünk a második hullám végén örömmel tapasztalta, hogy a legrosszabbul teljesítő üzleteknél komoly javulás tapasztalható számos területen, így a gondosan kidolgozott tenant academy, vagyis bérlői képzés nemhogy hasznos, hanem elengedhetetlenül fontos támogatói eszköz. Azokon a területeken pedig, ahol a javulás még nem volt mérhető, egyértelművé vált, hogy további komoly munkára és energiára van szükség – immár a számok, tények, érvek biztos tudatában, nem pedig intuíciónkra támaszkodva.

Amennyiben további felvilágosításra van szüksége, vagy felkeltettük érdeklődését, kérjük, forduljon hozzánk bizalommal!