A láthatatlan ellenfél avagy a plázák „új” versenytársai Magyarországon

tough_festive_season_increases_retail_competition_linkA bevásárlóközpontok menedzsmentjei hosszú évekig szinte kizárólag a saját „terepükre” figyeltek, mintha egy pláza versenytársa kizárólag egy másik pláza lehetne. Amikor pedig nem jött ki a „matek”, legtöbbjük csodálkozva kereste az okokat. Makroadatok? Eltitkolt látogatói számok? Ismeretlen piacbefolyásoló eszközök? Pedig a válasz, mint mindig, ott hevert előttünk. Erről szól ez a rövid írás. (tovább…)

Okos kutatás – az értékesítő legjobb barátja

Image result for sales toolsMég nagyon okos, felkészült menedzserek is gyakran belesétálnak a régi beidegződések csapdájába. Ha egy ismerkedő tárgyalás során feltesszük a kérdést, kutattok-e, ha nem, miért nem, nos, a válasz sokszor éppoly sablonos, mint az ilyen ismerkedő tárgyalások szinte minden sora: “ismerjük a piacunkat”, vagy “nincs büdzsénk rá”, esetleg “nem én foglalkozom vele”, “vannak információink”, sőt “nem ezek alapján dönt a menedzsment”. Holnap estig folytathatnánk a felsorolást, ugye?

Ezúttal egy ilyen beszélgetés tanulságait szeretném megosztani veletek. Hiszem, hogy mindenki rezonál rá így vagy úgy. (tovább…)

A titokzatos Mystery Shopping

Image result for mystery shoppingA Bucholcz Consulting a kutatás egyik kevésbé felkapott, ám megdöbbentően fontos területén szerzett tapasztalatait, tanulságait osztjuk meg röviden a következőkben önökkel. A nagy szavak ezúttal teljesen indokoltak. Egy vezető, budapesti bevásárlóközpontban immár második alkalommal végeztünk próbavásárlási projektet, mely során hullámonként több mint száz üzletet látogattunk le egy, a nemzetközi trendek alapján felépített, ámde saját magunk által finomított, a hazai viszonyokra, szokásokra szabott módszertan alapján.

Számos kérdés várt megválaszolásra, melyek mindegyike, önmagában is komoly fejtörést szokott okozni az üzemeltetőnek, tulajdonosnak, de tulajdonképpen magának a kereskedőnek is: (tovább…)

A DIGI lendületben – márkakutatás a fejlődésért

Cégünk egyre több megbízást kap márkakutatási feladatok elvégzésére, mely során az adott brand ismertségét, beágyazottságát, a márkával szemben támasztott elvárásokat, valamint a vele kapcsolatos gondolattársításokat elemezzük. Ennek szerepe roppant fontos, hiszen a menedzsment számára nem feltétlenül egyértelmű, hogy valóban elérték-e a kívánt célokat?

DSkerdoiv_nyitokepA DIGI hazánk egyik legjelentősebb piaci szereplője a tartalomszolgáltatási piacon – kábeltelevíziós szolgáltatás, telefon, mobiltelefon és internet szolgáltatása mellett számos saját gyártású televíziós csatornát üzemeltet, és a hatalmas piaci versenyben egyáltalán nem mindegy, (tovább…)

Sosem késő – tavaszi promóció Fürstenfeldben

Régi ügyfelünk a világ egyik legnagyobb alapkezelője a TH Real Estate számos bevásárlóközpontot üzemeltet Ausztriában, ezek egyike a magyarok számára is kedves fürstenfeldi FMZ FF, melyet hazánkból is igen sokan látogatnak. A Bucholcz Consulting a rendszeres kutatásokra alapozva segített a menedzsmentnek kidolgozni a legoptimálisabb marketing stratégiát, melynek részeként cégünk készíti az aktivitásokat támogató kommunikációs eszközök kreatív terveit.

A1 plakateA tavaszi nagy promóciós kampány fókuszában ezúttal az aktív nyaralás, (tovább…)

Újabb maratoni visitor scan a Premierben

A Premier Outlet legjelentősebb és legkomolyabb beágyazottságú promóciós aktivitása a Vásárlási Maraton, melyet immár öt éve veszünk górcső alá. A klasszikus visitors scan során nemcsak a látogatói összetételt, látogatási szokásokat, vagy vásárlási preferenciákat vizsgáljuk, hanem komoly hangsúlyt fektetünk az üzleti, kereskedelmi trendek feltérképezésére, valamint a folyton változó üzleti környezethez való alkalmazkodást segítő információk gyűjtésére is.

plakátAz idei kutatási hullám azért volt különösen érdekes, mert a szokásos vizsgálati kritériumok (látogatói profil, látogatási szokások, médiahasználat) mellett ezúttal kvalitatív elemeket is beemeltünk a kutatásba. (tovább…)

Kint és bent – górcső alatt az Asia Center

asia_centerEgyik kedvenc ügyfelünk a STRABAG tulajdonában álló Asia Center, melynek menedzsmentje folyamatosan vizsgálja az előrelépés lehetőségét, méghozzá nem csupán az ösztöneire hallgatva, hanem látogatói és a vonzáskörzet lakóinak rendszeres elemzésével. A Bucholcz Consulting ezúttal egy párhuzamos, különlegesen nagy elemszámon végzett kutatási projekt keretében kereste a választ a vezetés kérdéseire. A meglévő látogatók tekintetében ezek, többek között:

  • vajon hogyan nyújthatnánk jobb szolgáltatást meglévő ügyfeleinknek?
  • mit gondolnak rólunk vásárlóink?
  • megtalálják-e, amit keresnek?
  • miként tehetnénk még kellemesebbé az itt tartózkodást?
  • elérjük-e őket reklámjainkkal, átmennek-e üzeneteink

(tovább…)

Légy biztos benne, mielőtt cselekszel!

Régóta dédelgetett vágyunk, hogy az „app2date” rendszert végre a kvalitatív kutatások területén is bevethessük. Jóllehet a rendszer erre már régóta alkalmas, eddig inkább kvantitatív adatgyűjtésre használták ügyfeleink, ami remek ár-érték aránya miatt érthető.

Konzept AAz ausztriai Steyr-ben található CityPoint bevásárlóközpont menedzsmentje számára azonban kapóra jött a lehetőség – a város központjában található gyönyörű pláza újrapozícionálás előtt áll, és a marketing csapat biztosra szeretett volna menni, mielőtt piacra lép egy új arculattal és kommunikációs stratégiával. (tovább…)

Vajon mi kell a turistának?

budapest-touristsA Premier Outlet menedzsmentje különösen sok energiát fektet piaca megismerésébe, náluk többet talán senki sem vizsgálja közvetlen és tágabb üzleti környezetét vagy éppen piaci lehetőségeit, kitörési pontjait.

Számos kutatásunk bizonyította már, hogy a Magyarországra látogató turisták komoly vásárlóerőt képeznek – nemcsak a Premier Outlet, hanem a teljes kiskereskedelmi szcéna számára. (tovább…)

Te kinek adnád az utolsó kocka csokit?

MilkaA Carat Media megbízásából igazi édes-kedves feladatot kaptunk – a Mondelēz International ara volt kíváncsi, milyen szerepet tölt be életünkben a csokoládé és vajon hajlandóak lennénk-e lemondani a számunkra oly becses utolsó kocka Mikáról szeretteink vagy akárki más számára?

A kutatás apropója a Milka legutóbbi “Utolsó Kocka” promóciója volt, mely során a vásárlóknak lehetőségük nyílott megosztani utolsó kocka csokoládéjukat bárkivel – lett légyen az barát, családtag vagy egyszerű ismerős.  (tovább…)

Topor Csaba

CEO

Locavore pinterest chambray affogato art party, forage coloring book typewriter. Bitters cold selfies, retro celiac sartorial mustache.