Kint és bent – górcső alatt az Asia Center

asia_centerEgyik kedvenc ügyfelünk a STRABAG tulajdonában álló Asia Center, melynek menedzsmentje folyamatosan vizsgálja az előrelépés lehetőségét, méghozzá nem csupán az ösztöneire hallgatva, hanem látogatói és a vonzáskörzet lakóinak rendszeres elemzésével. A Bucholcz Consulting ezúttal egy párhuzamos, különlegesen nagy elemszámon végzett kutatási projekt keretében kereste a választ a vezetés kérdéseire. A meglévő látogatók tekintetében ezek, többek között:

  • vajon hogyan nyújthatnánk jobb szolgáltatást meglévő ügyfeleinknek?
  • mit gondolnak rólunk vásárlóink?
  • megtalálják-e, amit keresnek?
  • miként tehetnénk még kellemesebbé az itt tartózkodást?
  • elérjük-e őket reklámjainkkal, átmennek-e üzeneteink

(tovább…)

Légy biztos benne, mielőtt cselekszel!

Régóta dédelgetett vágyunk, hogy az „app2date” rendszert végre a kvalitatív kutatások területén is bevethessük. Jóllehet a rendszer erre már régóta alkalmas, eddig inkább kvantitatív adatgyűjtésre használták ügyfeleink, ami remek ár-érték aránya miatt érthető.

Konzept AAz ausztriai Steyr-ben található CityPoint bevásárlóközpont menedzsmentje számára azonban kapóra jött a lehetőség – a város központjában található gyönyörű pláza újrapozícionálás előtt áll, és a marketing csapat biztosra szeretett volna menni, mielőtt piacra lép egy új arculattal és kommunikációs stratégiával. (tovább…)

Vajon mi kell a turistának?

budapest-touristsA Premier Outlet menedzsmentje különösen sok energiát fektet piaca megismerésébe, náluk többet talán senki sem vizsgálja közvetlen és tágabb üzleti környezetét vagy éppen piaci lehetőségeit, kitörési pontjait.

Számos kutatásunk bizonyította már, hogy a Magyarországra látogató turisták komoly vásárlóerőt képeznek – nemcsak a Premier Outlet, hanem a teljes kiskereskedelmi szcéna számára. (tovább…)

Te kinek adnád az utolsó kocka csokit?

MilkaA Carat Media megbízásából igazi édes-kedves feladatot kaptunk – a Mondelēz International ara volt kíváncsi, milyen szerepet tölt be életünkben a csokoládé és vajon hajlandóak lennénk-e lemondani a számunkra oly becses utolsó kocka Mikáról szeretteink vagy akárki más számára?

A kutatás apropója a Milka legutóbbi “Utolsó Kocka” promóciója volt, mely során a vásárlóknak lehetőségük nyílott megosztani utolsó kocka csokoládéjukat bárkivel – lett légyen az barát, családtag vagy egyszerű ismerős.  (tovább…)

A vasárnap még mindig fáj

sunday closedA Bucholcz Consulting számos ügyfele számára végez kutatást a vasárnapi zárva tartás érvénybe lépése óta. Jóllehet az első hetek reakciói mind vásárlói, mind kereskedői oldalról elsöprően negatívak voltak, a törvényalkotók joggal gondolhatták, hogy a hullámok elülnek, s a szürke hétköznapok idővel feloldják a feszültséget.

Több – többek között az Asia Center-nek, Premier Outlet-nek végzett kutatásunk –  is rávilágított, hogy a látogatók zömét kimondottan hátrányosan érinti a zárva tartás, azonban azt nem tudtuk, hogy vajon hosszú távon keresnek-e megoldást a kimaradt, se láthatóan berögzül nap kiesésére, s ha igen, milyen utakon indulnak el ők és a kereskedők.

Nos, az üzletek még mindig zárva tartanak vasárnap, a látogatók pedig alkalmazkodni kényszerültek, igaz, nem úgy, ahogyan azt az ötletgazdák vélhetőleg prognosztizálták. (tovább…)

Shopping Fürstenfeldben – magyaroknak is

FFVisszatérő ügyfelünk, a festői Steiermark híres fürdővárosában, Fürstenfelben található FF Bevásárlóközpont ezúttal olyan feladattal bízott meg Bennünket, mely új kihívást jelentett a számunkra. Jóllehet a Bucholcz Consulting eredete a marketingkommunikáció területére vezethető vissza, tevékenységi körünk túlnyomóan kutatási- és tanácsadási feladatokból állt.

Ám a sokéves együttműködés és bizalom, valamit a tény, hogy munkáink során rendre a marketing környékén kötöttünk ki, elég alapot kínált ahhoz, hogy a világ egyik legnagyobb befektető vállalata, a TIAA-Henderson ránk bízza egyik beruházásának marketing koordinációját. (tovább…)

Azért mert üres, nem kell annak is látszania

Steyr_leerfläche_02Visszatérő probléma, egyben kutatásainkkal igazolt tény, hogy a bevásárlóközpontok, retail parkok üres üzletei amellett, hogy vizuálisan sem túl bizalomgerjesztők, negatív hatással vannak az üzletmenetre is.

Egyrészt azt üzenik, hogy a központ “nem megy jól”, másrészt elriasztják a látogatót, arról nem is beszélve, hogy a bérbeadás dolga is nehezebbé válik tőle – gondoljunk csak bele, milyen kellemetlen kérdésekkel szembesülhet kollégánk, amikor egy új bérlőnek mutatja a helyszínt.

Ha tökéletes megoldás nem is létezik – illetve igen, ha nincs kiadatlan üzlet -, sokat tehetünk azért, hogy az üresedés nem legyen olyan szembeszökő. Sőt, kisebb trükkökkel még akár csábítóvá is varázsolhatjuk a szabadon álló felületeket. (tovább…)

Éjszakai műszak, ezúttal Steiermarkban

A Bucholcz Consulting legfrissebb ausztriai megbízása egy visitor scan volt a fürstenfeldi FF bevásárlóközpontban. Az osztrák piac legdinamikusabban fejlődő kereskedelmi koncepciója, az úgynevezett Fachmarktzentrum (FMZ) térnyerésével az eddig szinte kizárólag praktikus célokra épült stripmall jellegű fejlesztések egyre gazdagabb funkciókkal bővülnek, immár komoly szeletet kihasítva a klasszikus bevásárlóközpontok piacának tortájából.

kép

A Late Night Shopping, azaz késő esti bevásárlás az FF hagyományos eseménye, mely során az üzletek a szokásosnál hosszabb nyitva tartás mellett speciális akciókkal, illetve különleges közösségi programokkal várják a látogatókat. Feladatunk az esemény hatékonyságának mérése volt a látogatók helyszíni megkérdezésével. (tovább…)

Tényleg vonzó? Campona vonzáskörzet elemzés

cover_capaA Campona Magyarország egyik legpatinásabb és legismertebb bevásárlóközpontja, mely számos tekintetben forradalmi szerepet töltött be a hazai kereskedelmi életben. Innen közvetítettek először televíziós reggeli műsort, itt nyitotta meg kapuit a legendás Tropicarium és a Campona adott otthont a Csodák Palotájának is. Igazi családi bevásárló- és élményközpontként szerepe a mai napig elvitathatatlan, ám a gazdasági helyzet és élet folyamatos változását a menedzsmentnek szondáznia és követnie kell.

 

(tovább…)

Távol Kelet – egészen közel

Újabb ügyféllel bővült a Bucholcz Consulting partnerlistája – az Asia Center személyében egy egészen különleges kereskedelmi központ bízott meg bennünket, hogy az app2date technológia segítségével megtudjuk, pontosan kikből áll a bevásárlóközpont látogatói köre. Sőt, ennél sokkal többet sikerült kihozni a visitor scan-ből, mely igen magas, 800-as elemszámon nagyon pontos képet adott a látogatók vásárlási preferenciáiról, a döntéseiket befolyásoló tényezőkről, illetve az Asia Center és a konkurencia viszonyáról. (tovább…)

Topor Csaba

CEO

Locavore pinterest chambray affogato art party, forage coloring book typewriter. Bitters cold selfies, retro celiac sartorial mustache.