Business Gap analízis / Hatékonyság

Published by Topor Csaba on

Az elmúlt több mint tíz év egyik legizgalmasabb tapasztalata számunkra az volt, hogy minél több kutatási projektet végeztünk el egy-egy partnerünknek, annál „mélyebbre” merültünk működésükbe. Megismerve működésüket, egymásra rétegezve az egymáshoz csak érintőlegesen kapcsolódó mérések eredményeit, kiderült, hogy minden hatással van mindenre – ebből lett a Business Gap analízis, vagyis a fejlődési lehetőségek lokalizálása és feltárása.

Mit is jelent ez a gyakorlatban? Az adott terméket, szolgáltatást minden oldalról megvizsgálunk: terméktulajdonságok, helyettesítő termékeke piaca, versenytársak, célcsoport analitika, fogyasztói viselkedés, kommunikáció és disztribúció, mind-mind belejátszanak a végeredménybe. Néha egy apró kis rejtett hiba, vagy diszfunkció kiemelése azonnali pozitív eredményt hoz. 

Mindezt ügyfeleink belülről, a mindennapos operációban nyilvánvalóan nem érzékelhetik és lokalizálhatják úgy, ahogyan egy külső, de a céget alaposan ismerő partner „helikopter” perspektívából.