Fogyasztói viselkedés / Célcsoport analízis

Published by Topor Csaba on

Meggyőződésünk, hogy néha igenis érdemes fordítva felülni a lóra. Lehet egy termék, vagy szolgáltatás remek, praktikus, jól árazott vagy hiánypótló, mindezek csak akkor hoznak sikert, ha azt is alaposan megvizsgáljuk, hogy akiknek szánjuk, maguk is így gondolják e? 

Egyáltalán valóban nekik szól, vagy esetleg más csoportok más hangsúlyokkal könnyebben megértik és magukévá teszik. A fogyasztó viselkedése és a megfelelő célcsoport-meghatározás legalább olyan fontos, mint a termékfejlesztés, árazás, kommunikáció vagy disztribúció. 

Kutatásainkba rendszeresen „elrejtünk” célcsoport analitikai kérdéseket, akkor is, ha nem ez a fókusz. Felhasználói profilokat alkotunk, hogy ügyfelünk jobban megismerje az összes lehetséges célcsoportját és azok tulajdonságait. Fogyasztói attitűd vizsgálataink feltárják azokat a rejtett lehetőségeket, ahová adott termék, szolgáltatás a legnagyobb eséllyel „betalál”, hiánylistáink segítségével bővíthetővé válik a szolgáltatási paletta és növekedik az ügyfél-elégedettség.